met-achten-in-thailand.reismee.nl

Eerste dag vol verrassingen

Ha allemaal,We hebben een prima vlucht gehad. Fijne vliegtuigmaatschappij is Emirates. Veel beenruimte, lekker eten en goed op tijd. Prima plekken in het vliegtuig ook. Na de overstap op Dubai zaten we in de Airbus: het allergrootste vliegtuig met meer dekken. Het bleek een heel comfortabel, stil toestel. Met het ICE systeem konden we allemaal zelf kiezen welke film, muziek of spelletje we wilden hebben. We hebben de jongens de hele vlucht niet gehoord! We hebben moeite om foto's op dit blog plaatsen, kan alleen met foto's van de i-pad. We hebben pas 1 foto van op het vliegveld. Zie bij foto's. We proberen er meer te maken. Typen op een i-pad valt niet mee, dus let niet op de tikfouten. Bij aankomst door een hele vriendelijke Thai met een superdeluxe bus naar het Navalai hotel gebracht. Een heel mooi, fijn hotel midden in de stad met, jawel, een zwembad op het dak. Het weer is warm maar heel goed te doen. Bangkok is een mooie stad . De eerste dag liep anders dan gepland. We hebben ons gewoon mee laten voeren. Gevraagd om een taxiboot eindigden we op een prive longtailboot. Een mooie tocht door de kanalen van Bangkok, met de wind lekker langs ons heen de waterhuizen van de Thai bekijken. De boot verloor onderweg zijn schroef, geen nood, een andere schipper hielp ons. Daarna naar het Grand Palace. Daar eindigden we in een tuk tuk toer van een uur. Voor niets (omdat we vier keer naar een winkel werden gebracht). Oh ja, we werden ook bij de Gouden Boedha gebracht. Daarna toch echt naar het Grand Palace. Daar waanden we ons in de Efteling, bij de Indische waterlelies. Nu weten we waar de Efteling de inspiratie vandaan haalde. Onze mannen zagen er prachtig uit in hun geleende lange broeken (je mag met korte broek niet binnen). Terugelopen naar ons hotel via een echt Thais marktje waar overal eten wordt gemaakt. Net gezwommen ( en een cocktailtje gedronken). Nu op weg naar de Khoa San Road om te gaan eten. Pad Thai naar het eerdere advies van John. Verheugen ons er op. Hopelijk blijft het droog. Hoewel het regenseizoen is, hebben we nog geen tropische stortbui gehad.