met-achten-in-thailand.reismee.nl

Warme stranddagen

We zijn aan onze laatste dagen in Hua Hin begonnen. We zijn inmiddels bekend in Hua Hin. De massage dames roepen hard Holland naar onze jongens. De verkopers en obers herkennen ons, er zijn blijkbaar niet heel veel mensen die zo lang blijven als wij. De horlogeverkoper is happy met ons. Bij Toine en Paul gaan de ogen al glimmen als hij er aan komt. Toine's horloges doen het. Paul heeft er 1 die het niet meer doet en 1 die een opwindhorloge bleek te zijn ( hoezo automatic?). Zelfs José heeft een horloge gekocht. Vanavond heeft ie weer nieuwe horloges. Oh oh...... Ook de jongens genieten van het afpingen. Mika roept steeds special price en is de beste afdinger. 's avonds spelen de jongens het liefst pool in de sportbar. We volgen daar dan via eurosport live ook de tour (geen zorgen dus oma Mieke, we zijn helemaal bij. Vanavond zien wij Wiggins winnen). Soms doet een klein Thais jongetje mee en speelt iedereen helemaal weg. Het jongetje en zijn zussen verkopen rozen. Ook heeft een aantal Noorse jongens en meiden al een keer meegedaan. Bij deze bar kwam ook steeds een man met 'geweven' armbandjes. Met bijvoorbeeld 'Holland' er op. Daar zagen we niets in. Tot we zagen dat hij voor twee meisjes een bandje maakte met hun naam. Dat wilde onze jongens ook wel. De man doet dat met handen en voeten en maakt er 1 in 10 minuten. Heel erg knap vakwerk! Gelukkig kwamen de namen er helemaal goed op. Het zijn warme dagen aan het strand. Volop zon. Blij dat we een parasol hebben. José, Toine en Paul waren nog aan het strand en wilden nog wat fruit. Drie keer fruit vroeg de verkoper. Ja was het antwoord. Niet helemaal goed begrepen. Ze kregen alledrie een bord met een gigantische hoeveelheid ananas, watermeloen en mango. Wel een hele ananas. Ze hebben het op gekregen maar hoefden de rest van de dag geen fruit meer (krijg je hier standaard na het eten). Vandaag hebben José en Paul een Thaise voetenmassage gedaan. Bij de dames waar we elke dag langskomen. Ze vonden het heel prettig. Toine en Nanette bleven liever bij het zwembad (met drinken en chips). Na de massage durfde Paul ook naar de Thaise kapper tegenover ons hotel. Hij heeft nu heel kort haar en ziet er goed uit. We gaan zo weer eten. Dat is hier overal even lekker. Vooral in de kleine Thaise tentjes. We hebben al heel veel geprobeerd! Ook de jongens. Morgen gaan we naar de apenrots en dan volgt de vertrekdag. Nog maar even niet aan denken. Tot blogs!