met-achten-in-thailand.reismee.nl

Weer thuis

We zijn weer thuis. Wat hebben we een fantastische reis gehad. Vooraf hadden we zo onze zorgen. Over ziek worden van het eten, vieze steden, communicatieproblemen enz. Allemaal niet nodig. We hebben ongelooflijke ervaringen opgedaan die we ons leven lang niet vergeten. We hebben prachtige natuur gezien, genoten van wereldstad Bangkok, mooie nieuwe en oude tempels gezien, geholpen bij de olifantenopvang en een echte jungletocht gemaakt.We hebben heerlijk aan het strand gelegen en plezier gehad in het avondleven van Hua Hin. Ook logeerden we in de mooiste hotels. ons favoriete vervoer bleek de tuk tuk die we in verschillende soorten en maten hebben geprobeerd. Van een rustige rit in Hua Hin tot een dollemansrit in Bangkok. We hebben kennis gemaakt met de Thai die betrouwbaar, vriendelijk, verdraagzaam en aardig bleken te zijn. (En soms een tikje eigenwijs, zoals onze chauffeur Chao.) Ook de kennismaking met de Thaise keuken was een groot succes. Wat een lekker eten: Pad Thai, kip in curry met coconutmilk, kip met cashewnoten, Thaise soep enz. Heerlijk.

Ook met de iets mindere kant van Thailand hebben we ervaring opgedaan. We zullen de muggen niet missen.De muggenbulten hebben we alssouvenir meegenomen. Ook de vele blanke dikke oude mannen die een jong Thais meisje zoeken, zullen we niet snel vergeten.Maar de weegschaal slaat absoluut door naar onze positieve ervaringen. Een onvergetelijke vakantie in een geweldig land!

De terugreis was lang en startte met een spannend moment. Midden op de snelweg in Bangkok begon onze taxibus te stotteren. We dachten nog even dat de chauffeur over moest schakelen naar benzine, dat was valse hoop. Precies op een plek waar twee snelwegen bij elkaar kwamen, stonden we in het midden van de weg stil op een klein stukje met witte strepen op de weg. Oei, oei. oei. De vriendin van de chauffeur vertelde in gebrekkig Engels dat er een vriend was gebeld en dat hij over tien minuten zou komen. De tien minuten waren snel voorbij en nog geen nieuwe taxibus. We vreesden dat we onze vlucht zouden missen. Nog maar een keer gevraagd. Nog vijf minuten zei de chauffeur. We zaten in de bus te wachten. Zou er een nieuwe bus komen? We maakten er maar een grapje mee. Gelukkig; daar was een nieuwe taxibus. We moesten voorzichtig overstappen want het verkeer reed aan twee kanten langs. In een hele luxe bus reden we naar de luchthaven. Nog mooi op tijd voor onze vlucht. De twee vluchten verliepen voorspoedig. Beetje slapen, beetje filmpje kijken, even eten. Toch fijn toen we weer op Düsseldorf waren en onze auto's voorgereden werden om het laatste stukje naar huis te doen. We namen alvast afscheid en spraken gelijk af om snel bij elkaar de foto's en film te kijken.

Dat brengt ons naar het einde van dit blog. We hebben veel plezier gehad in het bijhouden van ditt blog en het uitzoeken van foto's die goed bij onze belevenissen pasten. We danken ieder voor de fijne reacties! Hierdoor voelden we steeds de band met thuis en merkten we hoe jullie allemaal meeleefden met ons. Dat was heel fijn. We hebben zoveel meegemaakt dat het ook voor ons goed is om de blog te hebben. Lekker nog eens nalezen wat we allemaal gedaan en beleefd hebben. Nu al denken we bij het lezen: oh ja dat hebben we ook gezien.

We hebben met elkaar een enorm fijne vakantie gehad. Complimenten ook aan onze jongens voor de gezelligheid, behulpzaamheid en fijn gezelschap. Wat kunnen zij zich al goed redden op vakantie. Ze hebben ons daar niet meer echt bij nodig (alleen voor het geld dan). Ze kunnen in het Engels al alles zelf bestellen, zelf vragen, zelf regelen enz. Mooi om dat te zien. En ook goed om hen te horen zeggen dat zij dit ook een heel bijzondere vakantie vinden en dat ze het ontzettend naar hun zin hebben gehad. Dat smaakt naar meer.

Dus wie weet....... tot blogs.

De Richtjes

Fijn dat jullie weer thuis zijn en alles goed is verlopen.
Wij hebben genoten van jullie vakantie verhalen.
En verheugen ons al op jullie volgende vakantie. Het voelt en beetje als een film met een open eind. Lieve groet van ons allemaal en ook van Oma Thilly.