met-achten-in-thailand.reismee.nl

Dwars door Chinatown

Alweer de laatate dag in Bangkok. Gisterenavond met zijn allen Pad Thai op bij een heel leuk restaurant (naast een nep watervalletje). De Pad Thai was heerlijk. We kregen als verrassing een drie gangen menu. We hadden voor de jongens voor de zekerheid ook twee porties friet besteld. Dat had onze serveerster niet helemaal begrepen. We kregen de friet als dessert. Ging er toch goed in. Daarna hebben de jongens hun voeten verwend in een vissenbadje. Als je heel stil zit, sabbelen de visjes dode velletjes van je voeten en benen. Voor Mika viel het niet mee om stil te zitten. De vissen snelden iedere keer bij hem weg, Thomas had een hele goede avond. Na een geweldige onderhandeling van de jongens ging hij er met een 'beats' van door. Vanochtend heel vroeg opgestaan. Om 07.00 uur werden we verwacht voor een fietstocht door Bangkok. Dat was geweldig. We kwamen op plekjes die we anders nooit gevonden hadden. Onze gids was een lief chinees meisje dat heel goed Engels sprak. Met zijn achten op een fiets met mandje! Dwars door chinatown. We waanden ons in een indiana jones film. Chinatown is niet te beschrijven. We doen toch een poging: kleine donkere steegjes die eindeloos door kronkelen met manden dode eenden, een varken dat ze staan te slachten, vreemde soepen die koken, de meeste vreemde geuren, leuke chinese kindjes die je begroeten en later ook een groente/fruit en bloemenmarkt. Eekhoorn aan een ketting, pratende vogels en overal honden en katten.Het was heel bijzonder. Daarna de fietsen op de boot en naar de westzijde gevaren waar we door de natuur fietsten op een betonnen fietspad op palen. Met om ons heen palmbomen en mandarijnbladbomen. Ook bezochten we een Chinese tempel. We weten nu waarom de kleuren rood en goud favoriet zijn bij Chinezen. Rood staat voor geluk en goud voor geld. Bij een locale markt hielden we pauze en voerden de vissen voor 'geluk'. We kregen Thaise hapjes als sticky rice en gebakken banaan. In de rivier zagen we ook veel varanen of leguanen. 's middags per tuk tuk naar het enorme warenhuis MKB. Gigantisch, zo veel winkels. Wel zeven verdiepingen hoog. De mannen gingen los op horloges, Luc op een 'beats' (door Mika onderhandeld), Jasper op voetbalshirts, Mika op een laserpen en Thomas op alles van Armani. En José kocht oorbellen. We konden er niet genoeg van krijgen. Met de tuk tuk terug naar ons hotel. Dat werd een dollemansrit. De tuk tuks scheuren door de stad, overal tussen door, tegen de richting in enz. Een achtbaan is er niets bij. Zo waren we wel mooi op tijd om de koning van Thailand te zien die per boot langs ons hotel kwam. We mochten niet op het dak naar het zwembad uit veiligheidsoverweging. We keken vanaf het terras en zwaaiden met Thaise vlaggetjes. Het was voor de Thai heel speciaal. De obers waren nerveus en er waren veel militairen. Binnen drie minuten was hij voorbij gevaren. Maar: wij hebben hem live gezien! Nu op naar het zwembad. Morgen reizen we door naar de rivier Kwai. Weer vroeg op. Onderweg naar de rivier doen we ook de floating market aan. Foto's staan er nu ook op! Tot blogs!

Eugene

Wij gaan je volgen, als je dit leuk vind.
Wij, Eugene, Yvette, Sen (13)en Isha(11) gaan over 3 weken naar Thailand.
Meer dan 20 jaar geleden zijn we al eens in Thailang geweest als packpackers maar nu dus met kids.
We zoeken o.a. nog een leuk plekje om te verblijven in Bangkok.
We zijn natuurlijk een gezin. Zoeken een goed en goedkoop hotel, beetje backpack maar ook iets van comfort (wellicht zwembad) o.i.d.
Kom je leuke dingen tegen en je denkt dat zou ik nou ook doen als ik een klein gezin heb. Schroom je niet en meld het.

Hopelijk zien we er nog wat van terug,
groet Eugène

sigrid en andre

Leuk om zo alles van jullie bij te houden.
Ben een beetje laat met het checken van mijn mail heb dus het idee dat je er al een halve vakantie op hebt zitten.
Als ik het zo lees en zie heb je straks dat weekje strand wel verdiend.
Maar goed dat je zoveel ziet het is denk ik de moeite waard.
Ik houd het in de gaten en geniet ervan.
Ik zie jullie mail wel voorbij komen.
groetjes van sigrid en andre

jose en frits

Wij volgen je verslag met belangstelling en vinden het heel fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben.
Het lijkt ons geweldig om dit allemaal mee te maken.
Groetjes Pa en Ma.

eugène

Dag jullie allen,

Ik zie nu dat jullie met 4 volwassenen en 4 kids zijn.
Houd ons vooral op de hoogte wat bertreft leuke dingen voor de kids.
Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn?
Reizen jullie georganiseerd of meer op de bonnefooi.
Wij boeken i.p. alleen een aantal nachten Bangkok (we zoeken nog een goed en niet te duur hotel) en gaan vervolgens op de bonnefooi. Waarschijnlijk ook Kanchanaburi, Sukothai, Chang Mai en daarna ergens naar een strand plek.
Hebben jullie goede of slechte ervaringen met een of ander let us know. Hoe was jullie hotel in Bangkok?