met-achten-in-thailand.reismee.nl

Zwemmen in de Erawan watervallen

Vandaag gingen we de watervallen van Erawan ontdekken. Heel anders dan de Europese watervallen bleken de Erawan watervallen een serie kleine watervallen die in de prachtigste lagunen eindigen. Zo mooi. De jongens stortten zich meteen in het eerste meertje. Daar ontdekten ze gelijk dat ook hier de sabbelvisjes zitten. Die hingen gelijk aan hun tenen. Voor de jongens was het een grote ontdekkingstocht. Ze klommen de watervallen gewoon omhoog. Ook wij volwassenen waagden zich in het water bij de waterval. Heerlijk, helder, koud water waar je overal sabbelvissen ziet zwemmen. Ook hele grote! Hoe zouden die sabbelen? De kleine voelden we ook al heel goed. Bij één lagune was er een natuurlijke glijbaan. Daar moesten de jongens natuurlijk van af. Om vervolgens weer verder te klauteren tegen het water in. We klommen steeds verder omhoog langs rotsen, boomwortels en gladde modder. Dat viel niet mee op slippers. We zijn helemaal tot het zevende niveau gegaan! Zelfs onze chauffeur was daar verbaasd over. Het was het waard. Bovenaan was een prachtig meertje met witte rotsen. Op de weg terug werd het steeds warmer. Het was ook de eerste dag zonder een wolkje. De jongens ontdekten twee grote krabben in een meertje. Beneden waren er veel apen. Die aasden op het eten dat mensen meenamen (dat mocht ook niet mee). Een tasje bananen werd snel door een aap mee de boom in genomen. Overal waar je in de bomen keek, zag je apen zitten en door de bomen lopen. We zitten nu weer te eten. Er zitten hier veel salamanders op de muur. De jongens vinden het een leuk spelletje om met een laserlampje in de buurt van de salamander te schijnen. De salamanders rennen er dan achteraan. Net katten achter een balletje. De eerste week zit er alweer op. We verbazen ons over de grote hoeveelheid indrukken die we hebben opgedaan. En verheugen ons op de komende weken. Nu morgen nog onze chauffeur zover krijgen dat hij ons naar het goede olifantenkamp brengt. We gaan helpen met het verzorgen van mishandelde olifanten. Tot blogs

Karen

Ziet er allemaal geweldig uit! Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.

Geniet ervan!

Lisette

Geweldig allemaal, ik denk dat jullie straks heimwee
naar Thailand hebben als je weer thuis bent wat een avontuur. Wij genieten er allemaal van.