met-achten-in-thailand.reismee.nl

De oude stad: Ayutthaya

Net de sterren bekeken vanuit het zwembad tijdens een 'night swim'. José heeft opnieuw een geweldig hotel uitgezocht: iudia. Een prachtig Boutique hotel in Thaise stijl. Iedere kamer heeft een andere inrichting, de ene nog mooier dan de andere. Paul en Nanette hebben een kamer met een enorm schuin puntdak in oosterse stijl. Toine en José hebben zelfs een buitendouche. Buiten is een mooi zwembad in een sfeervolle tuin waarbij je uitkijkt op de rivier en op de oude stad. De reis hier naar toe duurde iets langer dan verwacht. Eerst namen we hartelijk afscheid van ons vorige hotel, van Eveline en haar man. We hebben het er heerlijk gehad. We zullen ook onze waakhond voor de deur missen, dat was zo'n schatje en liep iedere avond voor ons uit naar de huisjes. Daarna stapten we weer in ons busje. Later op de middag kwamen we aan in Ayuttaya. Chao kon het hotel eerst niet vinden en reed ons al bij een ander hotel voor. José zei nog dat het een klein hotel was. Chao's antwoord was; maybe big. Na een paar keer vragen kwam het goed en waren we in ons mooie hotel voor 1 nacht. Einde van de middag hebben we een boottocht rond de oude stad gemaakt en bekeken we een nieuwe tempel (vol goud en kitsch versiering) en de mooie restanten van de vroegere stad. Ayutthaya was vroeger de hoofdstad. De naam betekent 'de ongenaakbare' en moest niet in te nemen zijn. Dat is niet waar gebleken. Er is veel vernield in de oorlog. De gevolgen van de overstroming waren hier volop te zien. Op muren en huizen zag je hoe hoog het water heeft gestaan. Heel hoog! Onze schipper zei: Ayutthaya in the water. Daarna met twee tuk tuks (Paul moest op een kussen op de grond zitten met zijn benen achter er uit) naar Tony's place. Een echt back packers restaurant voor hamburgers en friet. Ook een keer heel lekker. We eindigden op de night market. Een echt Thais marktje waar je bijvoorbeeld gebakken maden en krekels, hanepoten, kikkers en complete gebakken eenden kunt krijgen. Om tot slot in het zwembad te duiken. De foto's volgen snel. Tot blogs

Jose en Frits (opa en oma)

Aan de foto's te zien en het lezen van jullie verslag hebben jullie een geweldige vakantie.
Geniet er met zijn alle zo veel mogelijk van.
hier in nederland is alleen maar slecht weer.
Hou ons op de hoogte en veel liefs van ons.

Groetjes,