met-achten-in-thailand.reismee.nl

Hua Hin vervolg

We zijn weer terug. We hebben even bij het strand gekeken, een marktje bezocht en bij Heidi gegeten. Beetje moe nu, tijd om zo te gaan slapen. Waar waren we gebleven? Bij de jungletocht. We vertrokken bepakt en bezakt naar de jungle. We wisten niet goed wat we er van moesten verwachten. Bij aankomst ging Chao voor ons navraag doen. Er bleek een wandelroute naar een waterval van ongeveer 3 km. Overal zagen we wandelaars met bloedzuigersokken. Wij die ook gekocht. Het zijn een soort katoenen zakken met een sokvoet er aan en boven aan een trekkoort. Die doe je aan over je lange broek. We zagen er stoer uit met de sokken in onze gympen. Door een kleine opening gingen we een heel smal pad de jungle in. We volgden het pad door bomen, lianen, varens enz. Het was prachtig. We liepen langs het water met hier en daar een waterval. Het pad zat vol boomwortels, gladde modder, stenen enz. 3 km lijkt niet lang maar op zo'n pad duurt het toch lang. Op een zeker moment waren we van het pad afgeraakt. Toen we een watertje moesten overspringen begrepen we dat we niet meer op het pad waren. Gelukkig vonden we het pad snel terug. We hadden het erg warm. Het water zag er lekker uit maar je mocht er niet in zwemme: er zitten krokodillen in. Nanette ging in haar witte armani broek onderuit in de modder (sorry mam voor je broek). Uiteindelijk kwamen we uit de jungle en wachtte Chao ons op. Snel alle modderige sokken, schoenen en broeken weer uitgedaan. in de jungle hoorden we dieren maar zagen we ze niet. In de bus van Chao op de weg terug zagen we apen. Onderweg bij de gele M gestopt en lekkere burgers gegeten. Daarna aan het mooie zwembad gelegen in het zonnetje. Niet te lang want we gingen een avond-safari doen met een jeep. Dat was erg leuk om te doen. Het doel was om wilde dieren te spotten in het donker. Op de jeep stond een jongen met een sterke lamp om dieren te zoeken. Helaas zagen we alleen veel herten, toch een beetje jammer. We hadden gehoopt op tijgers en slangen. Met z'n allen in de open jeep in het donker was wel weer een belevenis. Chao reed ons in het donker de berg af en toen zagen we een aantalmkleine dieren. Daarna gingen we in een stortbui naar de Thaise pizzeria. Chao ging met ons mee. We begrepen de kaart niet helemaal en bestelden allemaal een pizza waarbij je aan kon geven wat je er op wilde. We kregen een klein bordje met eem lepel en een vork. We keken er een beetje vreemd naar. Toen kwam de eerste pizza door. Op een houten blad en al in stukjes gesneden. Bleek dat ze pizza hier als een soort tapas eten. Je pakt allemaal een stukje en daarna bestel je een volgende. We hebben er hard om gelachen. De ene na de andere pizza werd op een houten blad aangeleverd. Later realiseerden we ons dat we er in een half uur tijd negen pizza's doorheen hadden gejaagd. De Thai keken ons vol verbazing aan. Vanochtend vroeg ontbeten en in de bus gestapt naar Hua Hin. Onderweg een tussenstop gemaakt bij de krokodillenfarm met dierentuin. Sneu die dieren daar, in kleine hokjes en allemaal schooiend om eten dat je daar kon kopen. We bezochten de krokodillenshow met twee mannen die hun handen en hoofd in de krokodilenbek staken. Tot onze verbazing gooiden de Thai geld naar de mannen. In de dierentuin waren wij zelf een bezienswaardigheid. We waren de enige 'white people' . We werden aangestaard en zelfs gefotografeerd. Weten we ook hoe het is als je beroemd bent. 's middags begon het te stort regenen. Toen we in Hua Hin aankwamen stonden de straten helemaal blank. De straten waren veranderd in rivieren. Onze chauffeur wist even niet wat te doen maar reed toch door. De andere auto's, brommers en tuk tuks deden dat ook. Toch vreemd om zo diep in het water te rijden. Chao bleef gas geven. Snel waren we bij ons hotel met mooie grote kamers en een leuk klein zwembad. Daar namen we afscheid van chauffeur Chao. Toen we net gingen eten was al het water al weer weg. We hopen op mooi zonnig weer morgen! Tot blogs.